Digitální pojišťovně Simplea se daří. Z Česka proniká do zahraničí a chystá životní pojištění online
Digitální pojišťovna ze skupiny Partners si chce udržet rychlý růst. Letos v obratu cílí až na 700 milionů, příští rok na miliardu.
Když se před lety ve finanční skupině Partners rozhodli, že se pustí do stavění pojišťovny, která ke svému provozu prakticky nebude potřebovat papír a budou ji pohánět digitální technologie, pouštěli se v mnoha oblastech do neprobádaných vod. O moderní pojišťovnické služby je však na trhu zájem, jak dokazují dosavadní čísla. Pojišťovna Simplea se loni v obratu přiblížila půl miliardě korun, udržela se v zisku a zahájila expanzi do dalších zemí. Její šéf Martin Švec už navíc vyhlíží další novinky.
„Pojišťovně se daří velmi dobře, a to jak v Česku, tak i na Slovensku, kde působíme od loňského října. V obou zemích se nám daří naplňovat naše plány,“ pochvaluje si v rozhovoru pro CzechCrunch Švec, který stál u samotného zrodu pojišťovny Simplea a v roce 2019 ji s kolegy vypustil na trh. To, že se firmě daří, v řeči čísel znamená, že v loňském roce dosáhla při meziročním růstu o 90 procent na obrat ve výši 420 milionů korun a počet klientů překonal 60 tisíc. Velikost pojistného kmene se přehoupla přes 600 milionů korun.
Za klíčovou považuje Martin Švec také skutečnost, že se i v dalším roce podařilo Simpleu udržet ziskovou. „Zisk za loňský rok činí 54 milionů korun,“ říká. To, že se Simplea stavěla na digitálních základech, jí navíc pomohlo nejen v lákání zákazníků na moderní služby, ale také během pandemie. Většina procesů fungovala na dálku, a tak nemuselo docházet ke složité transformaci jako v některých jiných firmách, které nebyly na takové fungování připraveny.
Příští rok si jdeme pro miliardu
Již brzy by se měly služeb pojišťovny dočkat také zákazníci v dalších zemích. Na Slovensku se podle jejího šéfa byznys rozjel rychleji, než předpokládal, a za pár měsíců se chystá vstoupit do Polska. Tam se však na rozdíl od vlastní distribuce na Slovensku domluvila Simplea na spolupráci s již existujícím distributorem. Jako další země, kam chce expandovat, byly vytyčeny Německo a Rumunsko, u kterých probíhají analýzy. I dál by si chtěla udržet rychlý růst a letos se plánuje obratově dostat na 650 až 700 milionů korun. „A příští rok už bych chtěl pokořit miliardu,“ doplňuje Švec.
Zároveň Simplea chystá další novinky. Jako první pojišťovna už spustila ověřování klientů pomoci bankovní identity BankID. V praxi to znamená, že zákazníci nemusí posílat žádné kopie dokladů ani výpisy z účtů, protože ověření identity proběhne právě díky bankovní identitě. Ta bude klíčová i pro další novou službu, kterou Simplea plánuje představit v následujících měsících. Půjde o rozšíření distribučního modelu v Česku, kde bude nově možné sjednat si životní pojištění plně online.
Spolu s připravovanou novinkou probíhají i technologické změny uvnitř pojišťovny, která bude nově využívat cloudová řešení pro některé části svého systému. Důvodem je především lepší škálovatelnost pro expanzi do dalších zemí a flexibilita pro rozložení zátěže na systémy, která byla dosud vzhledem k úzkému distribučnímu modelu nízká a rovnoměrně rozložená. „S online prodejem se toto ale mění, a proto jsme se rozhodli některé části systému přesunout do cloudu, kde budeme mít mimo jiné lepší možnosti škálování,“ vysvětluje Martin Švec.
Pojišťovna Simplea patří do stáje finanční skupiny Partners, za níž stojí Petr Borkovec a další podnikatelé. Celá skupina v loňském roce utržila rekordní více než tři miliardy korun, plánuje spustit očekávanou banku a vedle digitální pojišťovny začala v posledních letech rozvíjet také penzijní společnost Rentea. Také u jejího zrodu byl Martin Švec a i její růst hodnotí kladně. Aktuálně má přes 30 tisíc klientů, což prý zcela překonalo očekávání, a letos by ráda získala dalších 50 tisíc nových zákazníků.
Zdroj: cc.cz